الأحد، 17 ديسمبر 2017

واضح ذي الشمس..... علاء زايد

واضح ذي الشمس.....
انك مش نا ويه ترسيني علي بر
ولا عينك ضحكته
ناو يه تجيبها معايا البر
خلتني
-مش عارف ايامي من بعض
ولا بين السبت و بين الحد
بحس بفرق
في لون ولا طعم
و
من شوقي مبنامش
غير بيكي ما بحلمش
دا لو نمت
لو ناويه
تجنيني علشانك اتجن
اوتطلبي عيني
اناما اتاخرش
ما انا ما قدرش
افارق رمش
وسحر
عنيكي السمر
من شوقي مبنامش
انا حاسس ان انا
غرقان ف البحر
وبنده مش لاقي حد
ومش عارف ايه
الحل
لو اقرب بتصديني صد
وتقولي انا بتكلم جد
طاب ايه السر وايه القصد
و انا عارف ان اناف القلب
وكل ما فيكي صراحه يتحب
م الشوق ما بنامش
غير بيكي ما بحلمش
ولا عمرك تقبلي
تجرحي حد و
كلك عطف
بس ناقصلي معاكي شوية
حظ وحبة صبر
وعمري ما كنت ف
حاجه قليل البخت
غير في الهوا والحب
وواضح ذي الشمس
انك مش ناويه
ترسيني معاكي علي بر
ولا عينك ضحكتها
نا ويه تجيبها معايا البر
علاء زايد
........................من ديواني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.