الأحد، 4 يونيو 2017

أحمد عبد الرحمن يكتب-بسمه من روح الخيال


كنت ماشيه
في حالي بضحك
ذكري خطرت لي
في بالي
"
ابتسمــت
وقلت أكمل
فرحة الحلم
اللي جالي
"
سمعا صوت
قلبي بيضحـك
فاجئة
رجعت لي
امالي
"
إيه يا قلبـي
بس مالك
لسه خـايـف
م الليـالي
"
لو قابلت الحب
عـاتبه
خلي نجمك
نجم عالي
"
لو غرام الحب
صادفك
أشتري
ما تكـنش
خالي
"
اشتري
فرحة عينيا
اشتري
أجمل ما فيا
اشتري
أحـلام هنـيا
لسه عندي
فيك أمل
يلي إسمك
بين خيالي
"
"
"
"
"
يآ يا قلبي
عل الغرام
لو نسيت
إنـــك تـنـام
افتكر
إني الهوي
حاله
بتهز الكيان
"
لو لقيت
نفسك بتسرح
جـوه حلم
بناله مسرح
دالفنون
قبل المشاعر
حاله نادره
م الحنان
"
لسه تايها
جوه حالي
عقلي قالي
بلاش تداري
عشت عمرك
في الانين
سيبي قلبك
للامان
"
آه عرفت الحب
فيك
دُبت من نظرة
عيناك
دالمـشـاعر
مشتاقين
بسمه يوهبها
الزمان
"
سبني دايبه
في الهيام
لا يا قلـبي
بلاش تنام
حـاله تشبه
للجـنـون
تُهت ونسيت
المكان
"
روحي عاشقة
للجنان
"
اصل حبه
حاله نادره
حاله اشبه
بالإيمان
"
اللي علمني
الغرام
نسي عيني
النوم
كمان
"
مهما يقسي
أنا قلبي عاشقُه
اللي علمني
الحنان
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏‏قبعة‏ و‏لقطة قريبة‏‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.