الأربعاء، 14 فبراير 2018

عيد الحب حبيبتى \\\\ كمال البنا

قصيدة/ عيد الحب حبيبتى هو العمر فى كام يوم . يضيع منا فى عتاب وخصام ولوم.
لية بتنسى كلمة حلوة يوم قولناها.
ولية بتنسى لحظة جميلة سوى عشناها.
لية نضيع من أيدينا أجمل ليالى عمرنا.
وسنين طويلة سكن الحب فيها قلبنا. 
ياما قلت انا وقلبى كمان قال معايا .
حبك انتى هيفضل طول العمر جوايا.
هاتى ايدك حبيبتى تعالى نسكن ويا النجوم.
ونبعد عن حياتنا أى عتاب وخصام ولوم.
حبيبتى فى عيد الحب انا باهديكى.
أجمل وردة من بستانى فى ايديكى.
وردة بيضة بقولك بيها انا بهواكى.
وورد حمرة بلون دمى اللى جواكى.
ووردة صفرة بتقولك عليكى بغير .
إما انا بقولك فى حبك بقيت أسير.
لانك حبيبة وفى حبك بقيت سفير .
سفير للحب وعشانك بقيت انا شاعر. بحط الكلمة جمب الكلمة بكل مشاعر.
وبقولك انتى احساسى وكل ما لية.
وبيكى رجعت من تانى الحياة لية.
شعر /  كمال البنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.